Üzleti feltételek

A webáruház általános szerződési feltételei

  1. Általános rendelkezések

1.1.     Jelen általános szerződési feltételek a Be Lenka s.r.o. s.r.o. székhelye:  Obchodná 9076/3D, 010 08 Zsolna, Cégjegyzékszám: 51085291,  Adószám: 2120590197, bejegyezve a Zsolnai Járásbíróság Cégjegyzékében, fejezet: Sro, betétlap száma: 68526/L társaság (a továbbiakban: „Eladó”) és vevő, mint távollévők között kötött adásvételi szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit szabályozzák, a szerződés tárgya áruk vagy értéktárgyak (rendezvényjegyek) vásárlása és értékesítése, valamint egyedi megrendelésre készített áru szállítása az Eladó internetes áruházának a  www.barebarics.comwww.barebarics.skwww.barebarics.czwww.barebarics.de  (a továbbiakban: webáruház) webhelyein keresztül.

Az Eladó elérhetőségei a következők:

Üzlethelyiség:

Be Lenka s.r.o.

Industry Park - PCHZ

P.O. Hviezdoslava 42

010 01 Žilina

E-mail: info@belenka.com

Számlaszám - IBAN: SK7483300000002001293158  EUR-ban történő fizetésekhez
Számlaszám: 2801293156/2010  CZK-ban történő fizetésekhez

Felügyeleti hatóság:

Szlovák kereskedelmi felügyelet (SOI)
Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj, ul. Predmestská 71, 011 79  Žilina, tel.č. 041/7632130, za@soi.sk

Kérjük, ne fizesse ki a megrendelt árut, amíg nem kapta meg e-mailben a megrendelésről szóló visszaigazolást és a fizetéssel kapcsolatos adatokat.

1.2.     Az általános szerződési feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az Eladó és a Vevő írásbeli adásvételi szerződést köt, amelyben az általános szerződési feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződés rendelkezései elsőbbséget élveznek az Általános szerződési feltételekkel szemben.

1.3.     Néhány fogalom meghatározása:

  • Webáruház  – az internetes hálózaton található, nyilvános hozzáférésű számítógépes rendszer, amely lehetővé teszi az áru megrendelését.
  • Vevő - természetes személy vagy jogi személy, aki vagy amely az Eladóval adásvételi szerződést kötött.
  • Fogyasztó - magánszemély, aki az adásvételi szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem vállalkozói, alkalmazotti vagy szakmai minőségében jár el.
  • Áru  - olyan termékek, amelyek megtalálhatók a  www.barebarics.sk webáruház kínálatában, beleértve a webáruházban kínált jegyeket (eseményre szóló jegyeket). Az „áru” kifejezés „új árut”, „használt árut” vagy „megrendelésre készült árut” jelent, hacsak a  szövegkörnyezetből más nem következik. 
  • Új áru - olyan áru, amelyet még nem használtak, és amely minden tartozékával együtt a gyártó eredeti csomagolásában található.
  • Használt áru - olyan áru, amelyet már használtak, és amely „használt áru”-ként van megjelölve. A Vevő tudomásul veszi, hogy a használt áru kopott lehet, vagy a használatuk során keletkezett hibákkal rendelkezhet. A használt áru állapotát a webáruház weboldalán a  leírásban feltüntetjük, az esetleges hibákat vagy elhasználódást pedig figyelembe vesszük a használt áru árának meghatározásakor.
  • Megrendelésre készült áruk – áru gyártása a vevő különleges igényei alapján, pl. a vevő által  kézbesített sálakból vagy anyagokból a vevő különleges igényeit kielégítő babahordozók gyártása.
  • Vételár – a teljes ár, v amely magában foglalja az áru árát a szállítási költséggel együtt. 

2.    Elektronikus megrendelés és az adásvételi szerződés megkötése

2.1.    Az áru kiszállítására vonatkozó elektronikus megrendelés alatt az alábbi értendő:

2.1.1.     az elektronikus űrlap elküldése, amely tartalmazza a  vevő adatait, a  www. barebarics.sk s webáruház kínálatából származó  megrendelt árucikkek listáját, továbbá az áru o méretére, a babahordozó mintájára vagy tartozékaira, az áru teljes árára és a szállítási  költségre, valamint a fizetési és  kiszállítási módra vonatkozó, e-kereskedelmi rendszer által feldolgozott információkat.

2.2.     A gyermekhordozók gyártásának és a szállításának elektronikus megrendelése  esetén a vevő a konfigurátoron keresztül rendel.

2.3.     Az egyedi megrendelésre készült áru szállítására irányuló elektronikus megrendelését megrendelését a következők elküldése jelenti:

2.3.1.    az elektronikus űrlap elküldése, amely tartalmazza a  vevő adatait, az áru méretét, az egyedi  készítésű áruhoz szükséges saját kendő vagy anyag információit, a kiegészítőket a hordozóhoz / kabáthoz / pulóverhez, az áru  teljes árát és a szállítási  költségeket, a fizetési és szállítási módot, amelyet az elektronikus üzlet rendszer dolgoz fel.

2.4.    Az elektronikus megrendelés érvényességének feltétele, hogy az összes, a regisztrációs űrlapon megkövetelt adat igaz és teljes legyen, beleértve a telefonos elérhetőséget is.
2.5.    Az adásvételi szerződés akkor jön létre,  amikor az eladó kötelező érvényűen elfogadja az ajánlatot a megrendelés beérkezésének elektronikus rendszerbe történő bejelentésével.

3.     Árfeltételek 

3.1.     Az áru megrendelésekor az árura az adott áru áraként közzétett ár vonatkozik. A webáruházban a keresés vagy a vevő által kiválasztott kategória alapján megjelenő árukat az eladó adatbázisában utoljára felvett és a vevő számára elsőként megjelenő áruktól az ebben az adatbázisban elsőként felvett és a vevő számára utoljára megjelenő árucikkekig rendezzük. Az áruk kínálata nem igazodik a vevő webáruházbon belüli viselkedéséhez, preferenciáihoz vagy egyéb áruk megjelenítési paramétereihez, hacsak a vevő ezzel nem ért egyet, illetve ha nem határozta meg maga az áruk megjelenítésének egyéb paramétereit (amennyiben a webáruházban elérhető). A webáruházban megadott eladási árak euróban vannak megadva, a belenka.cz esetében pedig CZK-ban. Az áru ára nem tartalmazza a szállítási költségeket vagy az egyedi gyártási költségeket, ezek az áru árához hozzáadódnak az általános szerződési feltételek szerint. Az áru vásárlási ára nem igazodik a vevő webáruházbon belüli viselkedéséhez.
3.2.    Az akciós árak és az esetleges további árengedmények az adott akció időtartama alatt és az egyes akciókhoz vagy árengedményekhez külön-külön meghatározott feltételek szerint érvényesek. A különböző akciók és árengedmények nem kombinálhatók, hacsak kifejezetten másként nincs feltüntetve.
3.3.    Külföldre történő áruszállítás vagy szolgáltatásnyújtás esetén az Eladó nem felel az áru Szlovák Köztársaságból történő behozatalával kapcsolatban kivetett vámokért, díjakért és adókért. Ezek a költségek kizárólag a Vevőt terhelik.

4.    Fizetési mód

4.1.    Utánvétes fizetés - a Vevő az árut a küldemény átvételekor fizeti ki az áruszállítónak.
4.2.     Banki átutalás az eladó számlájára – a vevő az előzetes fizetési felszólítás és a szükséges adatok e-mailben történő megküldése után átutalja a megrendelt áru teljes összegét (a vásárlási árat) a Fio Banka-nál vezetett számlára, IBAN: SK74 8330 0000 0020 0129 3158 euróban történő fizetések esetén és IBAN: SK92 8330 0000 0028 0129 3156 CZK-ban történő fizetések esetén, miközben megadja az átutalás egyedi azonosítóját és megjegyzésben feltünteti a nevét és családnevét a címzett részére. A megrendelés csak a teljes vásárlási ár számlára történő jóváírása után kerül feldolgozásra az 5. pontban megadott szállítási határidőkön belül. A szerződés megszűnése esetén az Eladó a kifizetett összeget teljes egészében visszatéríti az ügyfél számlájára.
4.3.    Fizetés a GOPAY fizetési kapun keresztül (Azonnali fizetés, Kártyás fizetés, Átutalásos fizetés). A Cseh Nemzeti Bank és a Cseh Köztársaság Pénzügyminisztériuma által jóváhagyva és szabályozva.

5.    Szállítási feltételek

5.1.    A megrendelt áru szállítása a  lehető legrövidebb időn belül megvalósul az áru rendelkezésre állásától és az Eladó operatív lehetőségeitől függően. Az eladó az összes, mint  készleten lévő>  megjelölt árut 72 órán belül elküldi a megrendelés visszaigazolását követően, illetve előre történő banki átutalás esetén a teljes vásárlási ár számlára történő jóváírása után 72 órán belül.  Azon áruk szállítása, amelyek megrendelésre készülnek, valamint azon áruk szállítása, amelyek a megrendelés visszaigazolásának  időpontjában nincsenek készleten, 12 héten belül történnek meg a megrendelés visszaigazolását és a teljes vásárlási ár számlára történő  jóváírását követően. Az eladó jogosult  indokolt esetekben a fogyasztóval való megállapodás alapján meghosszabbítani az áru szállítási határidejét,  akár többször is.
5.2.     Ha az  elektronikus megrendelésben több árucikk is szerepel, és ezek közül nincs  mindegyik  raktáron, az Eladó tájékoztatja  erről a Vevőt, ugyanakkor tájékoztatja a részleges kiszállítások  lehetőségéről és a kapcsolódó szállítási  költségekről is.
5.3.     Az árut harmadik felek (áruszállítók) szállítják a Vevő által a megrendelésben megadott címre, a Vevő pedig köteles a szállítmányt a kiszállításkor az adott címen átvenni. Abban az esetben, ha a megrendelt áru értéktárgy (belépőjegy egy rendezvényre), akkor azt a Vevő által a megrendelésben megadott e-mail címre elektronikus formában kell kézbesíteni, kivéve, ha a megrendelés kifejezetten kimondja, hogy az ilyen árukat fizikai formában kell a Vevőnek átadni. A Vevő felelős a jegy elvesztéséért, ellopásáért vagy megsemmisüléséért, és az Eladó nem köteles másodpéldányt kiállítani a Vevő részére. A Vevő továbbá nem jogosult a jegyet megváltoztatni vagy lemásolni.
5.4.    A számlát elektronikusan kézbesítjük a Vevő számára a Vevő által megadott e-mail-címre. A számla a szerződéskötést igazoló okmányként és garancialevélként is szolgál.
5.5.    Az áru kölcsönös megállapodás alapján személyesen is átvehető az eladó telephelyén.
5.6.    Az árut Szlovákiába és Csehországba, illetve kölcsönös megállapodás alapján más országba is kiszállítjuk.
5.7.     Az  áruhoz fűződő tulajdonjog az áru átvételekor száll át a Vevőre.
5.8.     Az áru átvételekor a fogyasztónak ajánlott ellenőrizni, hogy:

– a megrendelésnek megfelelő árut kapta-e,
– a kiszállított áru mennyisége megfelel-e a  megrendelésben megadott mennyiségnek,
– az áru nem sérült-e.

Abban az esetben, ha a fogyasztó olyan árut kapott, amelyet nem rendelt meg, az Eladó azt javasolja, hogy a fogyasztó haladéktalanul, legkésőbb 24 órán belül lépjen kapcsolatba az Eladóval e-mailben vagy telefonon. Amennyiben a leszállított árun sérülés jelei vagy nyilvánvaló hibák azonosíthatók, az Eladó azt javasolja, hogy a fogyasztó azonnal, legkésőbb 24 órán belül lépjen kapcsolatba az Eladóval e-mailben vagy telefonon. Sérülés/kár azonosítása esetén az Eladó javasolja, hogy a Vevő készítsen feljegyzést az áru sérülésének mértékéről és jellegéről, ennek helytállóságát az árúszállító igazolja. Az így elkészített és az Eladónak elküldött feljegyzés alapján az Eladó gondoskodhat az áru hibájának kijavításáról, árengedményt adhat az árura, vagy az áru javíthatatlan hibája esetén új árut küldhet a Vevőnek.

6.    Az adásvételi szerződéstől való elállás

6.1.    Az Eladó az alábbi esetekben jogosult elállni az adásvételi szerződéstől:

a.    abban az esetben, ha az adásvételi szerződés a Vevő részéről felmerülő  okokból nem valósulhat meg, miközben a Vevő írásbeli felszólításra sem biztosítja az Eladó számára a szükséges együttműködést (helytelenül feltüntetett elérhetőségek, a Vevő nem kommunikál az  Eladóval a megrendelésre készülő áru kapcsán stb.)
b.    abban az esetben, ha a Vevő nem veszi át a megrendelt árut attól a naptól számított öt munkanapon belül, amikor azt az adott áruszállító felszólításának  megfelelően köteles volt átvenni,
c.     abban az esetben, ha a megrendelés kiszállítása során az áruban kár keletkezik, és az Eladó nem tudja teljesíteni a megrendelést,  mivel az adott áru már nincs raktáron,
d.     abban az esetben, ha a megrendelt árut, amely a megrendelés időpontjában nincs raktáron, már nem gyártják vagy nem szállítják, vagy az áru beszállítói ára jelentősen megváltozott, és   ezen okok miatt az Eladó az árut nem tudja kiszállítani, vagy nem tudja azt a  webáruházban megadott áron kiszállítani,
e.     abban az esetben, ha korábban már előfordult, hogy az adott Vevő elmulasztotta a megrendelt áru átvételét, vagy más lényeges módon megszegte a jelen Általános szerződési feltételeket, vagy tartozása van az Eladóval szemben.
f.     megrendelésre történő termékértékesítés esetén, ha nem biztosította a szükséges együttműködést (pl. a megállapodásban foglaltaktól eltérő anyag kiszállítása)

6.2.    Amennyiben a Vevő az Eladónak a vételárat vagy annak egy részét az adásvételi szerződésnek az Eladó elállása miatti megszűnéséig terjedő időszakban kifizette, az Eladó köteles a már kifizetett vételárat, ill. annak egy részét az adásvételi szerződés megszűnésétől számított 14 napon belül a Vevő bankszámlájára történő utalással visszafizetni, kivéve, ha a felek a vételár visszafizetésének más módjáról állapodnak meg.
6.3.     A vevő, aki fogyasztó, a 102/2014. számú törvény  7. §-nak (1) bekezdése alapján jogosult a távollévők között vagy a telephelyen kívül kötött áru értékesítésére vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéstől 14 naptári  napon belül indoklás nélkül elállni az áru átvételének napjától számítva. Amennyiben a vevő indoklás nélkül él az elállás jogával, a visszaküldés költségeit (postaköltségeket) viseli,  még abban az  esetben is, ha az áru jellegénél fogva nem küldhető vissza postai úton.
Abban az esetben, ha a fogyasztó az említett időszakot követően áll el az adásvételi szerződéstől, az elállás nem lesz érvényes, és az Eladó nem lesz köteles átvenni a fogyasztó által visszaküldött árut, és nem lesz köteles megtéríteni az áru szállítási költségeit. A jogosulatlanul visszaküldött áru átvételével a fogyasztó és az eladó között áruőrzési szerződés jön létre, amelynek értelmében az Eladó a fogyasztó számára a jogosulatlanul visszaküldött áru tárolásának minden egyes napjára tárolási díjat számíthat fel, melynek áfa nélküli összege 2 EUR, míg az Eladó jogosult e szerződést bármikor felmondani és az árut visszaküldeni a Vevőnek. Abban az esetben, ha a tárolási díj összege meghaladja a tárolt áru értékét, az Eladó jogosult elállni az adott árura vonatkozó adásvételi szerződésétől, és a tárolási díj kifizetésére vonatkozó követelését beszámítani a Vevőnek a szóban forgó áru vételárának visszatérítésére vonatkozó követelésébe. A fentiek arra az esetre is vonatkoznak, ha a reklamált árut a reklamáció Eladó általi szabályszerű rendezését követően nem veszik át.
6.4.    A Vevő a jelen Általános Szerződési Feltételek 6.3. pontja szerinti elállást a szerződéstől való elállási időszak kezdete előtt is végrehajthatja. Az elállási határidő abban az esetben van betartva, ha a Vevő az elállási nyilatkozatot legkésőbb az elállási határidő utolsó napján elküldi az Eladónak.
6.5.     A fogyasztónak minősülő vevő nem jogosult elállni az olyan adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya a fogyasztó sajátos igényei szerint készült áru, méretre gyártott áru vagy kifejezetten egy fogyasztó számára tervezett áru értékesítése, a 102/2014. sz. törvény 7. § (6) bekezdésének c) pontjában foglalt rendelkezésekkel összhangban. Ugyanakkor a 102/2014. sz. törvény 7. § (6) bekezdés k) pontja értelmében a fogyasztó nem jogosult elállni attól az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya egy rendezvényre szóló jegy értékesítése, mivel a jegy olyan árjegy, amely a fogyasztót a szabadidővel összefüggésben, a jegyben meghatározott helyen és időben szolgáltatások/tevékenységek igénybevételére jogosítja.
6.6.     A Vevő gyakorolhatja az Eladóval kötött adásvételi szerződéstől való elállás jogát papír alapon, vagy elküldheti az elállást e-mailben az Eladó  elérhetőségein belül megadott címre.  A  szerződéstől való elálláshoz ajánlott csatolni a vásárlást igazoló bizonylatot (számlát). A  szerződéstől való elállásban fel kell tüntetni a megrendelés számát és dátumát vagy a megrendelt áruk listáját, az áru kiszállításának dátumát, a vevő  család- és keresztnevét, állandó lakcímét, és meg  kell adni a visszatérítések módját a bankszámlaszám IBAN formájú  megadásával,  amennyiben a pénz nem készpénzben történő visszatérítéséről van szó.

Ha a Vevő írásban kíván elállni a  szerződéstől, az alábbi  elállási formanyomtatványt használhatja:

Be Lenka s.r.o.

Industry Park - PCHZ

P.O. Hviezdoslava 42

010 01 Žilina

Tárgy:  Szerződéstől való elállás

Ezúton értesítem Önöket, hogy elállok az  alábbi árura vonatkozó  szerződéstől:
írja be az áru nevét, valamint a megrendelés és a  számla számát, amely  alapján az árut kiszállították Önnek

Az áru megrendelésének dátuma: írja be a megrendelés dátumát
Az áru átvételének dátuma: írja be az áru kézhezvételének dátumát
 A szerződéstől való elállás oka: a Vevőnek ezt nem kötelessége megadni
A befizetett pénzösszeget a következő : számlaszámra kérem visszaküldeni:  kérjük, adja meg számlaszámát IBAN formátumban és a bank nevét /  készpénzes visszatérítés postai utalvánnyal a következő címre: : adja meg teljes nevét, valamint postai  címét

Kelt kérjük adja meg tartózkodási helyét   az aktuális dátumot

 Üdvözlettel,

kérjük, adja meg teljes nevét és címét (beleértve az utcát  és a házszámot, a postai irányítószámot és a település nevét) + aláírás

Melléklet: számla

<

A nyomtatványt a következő címre küldje: Be Lenka s.r.o., Industry Park - PCHZ, P.O. Hviezdoslava 42, 010 01 Žilina

6.7.    A Vevő köteles legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az árut az Eladó címére: Be Lenka s.r.o.,  Industry Park - PCHZ, P.O. Hviezdoslava 42, 010 01 Žilina, vagy előzetes megállapodás alapján személyesen átadni az Eladó üzlethelyiségében. Az áru visszaküldésének költségei (postaköltség) a Vevőt terhelik. Az első mondat szerinti határidőt betartottnak kell tekinteni, amennyiben az árut legkésőbb a határidő utolsó napján feladták vagy közvetlenül átadták az Eladónak. Mivel az Eladó nem vállal felelősséget az áru szállítás során előforduló elvesztéséért, javasoljuk, hogy az árut ajánlott és biztosított küldeményként vagy a kijelölt futárcéggel küldje el. Az utánvéttel küldött árukat az eladó nem veszi át.
6.8.     Az Eladó köteles legkésőbb az áru átadásától számított 14 napon belül visszatéríteni a Vevőnek a Vevőtől az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott valamennyi kifizetést, az áru szállítási költségét is beleértve. A visszatérítés módja megegyezik az Eladónak történt fizetés módjával, kivéve, ha a Vevő a  szerződéstől való elállásban más fizetési módot jelölt meg, a visszatérítés minden további díj felszámítása nélkül történik. Abban az esetben, ha a Vevő csak részben, azaz csak egyes termékek tekintetében áll el a szerződéstől, míg a többi terméket megtartja, az Eladó nem köteles a szállítási költségek arányosan nem meghatározható részét visszatéríteni a Vevőnek, így a Vevőnek csak azon termékek vételárát téríti vissza, amelyek tekintetében részben elállt a szerződéstől.

<

6.9.     A Vevő szerződéstől való elállási joga megszűnik,  amennyiben azt a jelen Általános szerződési feltételek  előző pontjaiban meghatározott  határidőn belül és módon nem gyakorolja.

6.10.    Javasoljuk, hogy a Vevő az árut csomagküldő szolgálattal, biztosított küldeményként küldje vissza.

6.11. A fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben az áruhoz ajándék is tartozik, az Eladó és a fogyasztó közötti ajándékozási szerződés bontófeltétellel jön létre, azaz ha a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, az ajándékozási szerződés hatályát veszti, és a fogyasztó köteles a szerződés tárgyát képező árut a hozzá tartozó ajándékokkal és minden egyéb juttatással együtt visszaszolgáltatni. Abban az esetben, ha ezeket az ajándékokat nem szolgáltatja vissza, az a fogyasztó jogalap nélküli gazdagodásának minősül. Amennyiben a jogalap nélküli gazdagodás tárgyának visszaszolgáltatása nem lehetséges, az Eladó az ajándékok szokásos árával megegyező összegű pénzbeli kártérítésre jogosult.

6.12. A kedvezménykuponok fogyasztónak való átadása az Eladó egyoldalú jogi aktusának minősül. Amennyiben a fogyasztó eláll a szerződéstől azon árucikk tekintetében, amelyre a kedvezménykupont részben vagy egészben felhasználták, a kedvezménykupon értékének pénzbeli visszatérítésére vagy más kártérítésre nem jogosult. A fogyasztó minden esetben csak a ténylegesen kifizetett vételár és az áru szállítási költségeinek visszatérítésére jogosult.

6.13. Fogyasztónak nem minősülő  Vevőre az Általános szerződési feltételek  jelen cikkében meghatározott elállási feltételek nem alkalmazandók.

7.    Garanciális feltételek és reklamációs szabályzat

7.1.     Az Eladó felel azokért a hibákért, amelyekkel az áru a Vevő általi átvételkor rendelkezik, valamint  azokért, amelyek a  garanciális idő alatt jelentkeznek. Használt áru esetén az Eladó nem vállal felelősséget a használatból vagy elhasználódásból eredő hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített áru esetében az Eladó nem felel az árengedmény alapját képező hibákért. 
7.2.     A fogyasztóként eljáró Vevő számára a garanciaidő új áru  esetében 24 hónap, használt áru esetében pedig  12 hónap.  Ha a Vevő nem fogyasztó, különösen ha vállalkozó, a garanciaidő mind az új, mind a használt áru esetében 12 hónap. A garanciaidő attól a naptól kezdődik, amikor a Vevő vagy más meghatalmazott személy átveszi az árut.
7.3.    A reklamációk kezelésére a hatályos reklamációs eljárás vonatkozik. A vevő a megrendelés elküldésével az eladónak megerősíti, hogy megfelelően tájékoztatták a termék reklamációjának feltételeiről és  módjáról, beleértve azokat az adatokat is, ahol a reklamációt érvényesítheti, a módosított 250/2007. számú törvény (a továbbiakban:  fogyasztóvédelmi törvény) 18. §-nak (1) bekezdésének rendelkezésével, a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990. számú törvényének  módosításáról szóló rendelkezésével és a 102/2014. számú törvénnyel összhangban.
7.4.     A reklamációs szabályzat a vevő által az Eladó   www.barebarics.comwww.barebarics.skwww.barebarics.czwww.barebarics.de webáruházában vásárolt árukra vonatkozik.
7.5.    A Vevő kizárólag a hibás és az Eladótól vásárolt árura vonatkozóan érvényesítheti az Eladóval szembeni garanciális igényét.
7.6.     A Vevő köteles az áru hibáit az Eladónál a felfedezéstől számított indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a felfedezéstől számított 2 hónapon belül reklamálni. A reklamáció benyújtásának napja alatt az írásos reklamáció Eladó számára történt kézbesítésének napja értendő, a Vevő ezt követően a reklamált árut is köteles átadni az Eladónak. Amennyiben a reklamáció tárgyát az Eladó a reklamáció benyújtásának napjánál későbbi időpontban veszi át, a reklamáció rendezésének határideje a reklamáció tárgyának Eladó általi átvételével indul.
A Vevő köteles átadni az Eladónak a reklamált árut és annak minden tartozékát, mégpedig  higiénikus állapotban , amely lehetővé teszi az áru további személyek általi biztonságos kezelését. Ellenkező esetben az Eladó jogosult a reklamációt elutasítani. A termék reklamációra történő elküldésének postaköltségét a Vevő fizeti.

Javítható hiba esetén az eladó dönt a reklamáció végleges kezelésének módjáról.

7.7.    A Vevő számára ajánlott az árut az áru átvételekor megvizsgálni.
7.8.     Ha az áru hibás, a Vevőnek joga van írásos reklamációt benyújtani a hiba jellegének és a reklamáció rendezésére  javasolt módszer leírásával. Ha az áru nem rendelkezik a megállapodás szerinti tulajdonságokkal, de a hiba javítható, a fogyasztónak joga van ahhoz, hogy a hibát térítésmentesen, időben és megfelelő módon kijavíttassa. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani. A fogyasztó a hiba kijavítása helyett az áru kicserélését is kérheti, ill. ha a hiba csak az áru egy részét érinti, akkor az érintett rész kicserélését, amennyiben ez nem okoz aránytalan költségeket az eladónak az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest. Az eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, vagy ha az az összes körülményt figyelembe véve aránytalan költségekkel járna, és a hiba kijavítása helyett a hibás árut hibátlanra cserélheti, ha ez nem okozna súlyos kellemetlenséget a fogyasztónak.
7.9.    Az Eladó az általa választott megfelelő formában, például e-mailben vagy írásban visszaigazolja a reklamáció érvényesítését.
7.10.  A Vevő nem jogosult garanciális igényt érvényesíteni olyan hibákra, amelyekről az Eladó a szerződés megkötésekor tájékoztatta, vagy amelyekről az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve tudnia kellett (pl. akciós áru esetén).
7.11.   A garancia nem terjed ki az áruban a Vevő által okozott károkra, beleértve, de nem kizárólagosan az alábbiakat:

– természetes elhasználódás,
– az áru vagy az áru egyes részeinek szennyeződése,
– az  áru előírt gondozásának elmulasztása,
– az áru olyan körülmények között történő használata, amelyek hőmérséklet, por, páratartalom, kémiai és mechanikai hatások tekintetében nem felelnek meg az áru normál használati körülményeinek,
– az áruba való illetéktelen személy általi beavatkozás (szakszerűtlen javítás vagy módosítás),
– az árunak az utasításokkal, műszaki szabványokkal, az árura vonatkozó egyéb dokumentációval vagy az áru rendeltetési céljával ellentétes használata,
– az áru mechanikai megrongálása, különösen elszakítása, elvágása, termikus megrongálása, gondatlan vagy aránytalan fizikai bánásmód miatti megrongálódása, a termék rétegeinek szándékos megkarcolása stb.,
– a garanciaidő lejárta.

A Be Lenka s.r.o. a cipők felsőrészéhez maximálisan környezetbarát, természetes festékeket használ. A felhasznált anyagok megfelelőségét tanúsítványok igazolják. Vízzel érintkezve a cipő felsőrészén lévő festék festéknyomot hagyhat vagy elszínezheti a zoknit (vagy más ruhadarabot). 

7.12.   Az Eladó köteles a reklamációt rendezni és a reklamációs eljárást a kijavított áru átadásával, az áru kicserélésével, az áru vételárának visszatérítésével, a teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással, az áru árából ésszerű árengedmény kifizetésével vagy a reklamáció indoklással ellátott elutasításával lezárni.
7.13.   A reklamáció rendezése csak a reklamáció benyújtásakor a hibaleírásban felsorolt hibákra vonatkozik.
7.14.   Javítható hiba esetén a reklamációt az eladó  úgy kezeli, hogy biztosítja a hiba kijavítását.  Az Eladó a hiba eltávolítása helyett bármikor kicserélheti a hibás terméket egy hibátlanra.
7.15.   Amennyiben olyan nem javítható hibáról van szó, amely megakadályozza az áru hibátlan áruként való rendeltetésszerű használatát, a Vevőnek jogában áll az árut kicseréltetni vagy a szerződéstől elállni, esetleg megfelelő árengedményt kérni az áru árából.
7.16.   Amennyiben az alacsonyabb áron értékesített vagy használt árunak olyan hibája van, amelyért az Eladó felelősséget vállal, a Vevő az áru kicserélésének lehetősége helyett megfelelő árengedményre jogosult.
7.17.   Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más, hasonló paraméterekkel rendelkező árura cserélje. Csere esetén a garanciaidő az új Áru kézhezvételének időpontjától újraindul.
7.18.  Az eladó köteles a reklamációt kezelni és a fogyasztónak, aki vevő, a reklamáció kezeléséről írásos igazolást adni (e-mailben is) legkésőbb 30 napon belül a reklamáció benyújtásától számítva.
7.19.  A fogyasztóvédelmi törvény értelmében a 30 napos határidő a fogyasztónak nem minősülő Vevő reklamációjának rendezésére nem vonatkozik. Az ilyen esetekre a törvény nem ír elő határidőt, de az Eladó vállalja az ilyen reklamációk 60 napon belüli rendezését.
7.20.  A garanciaidő azzal az időtartammal hosszabbodik meg, amely alatt a Vevő az árut az áru garanciális javítása miatt nem használhatta.

8.    személyes adatok védelme, regisztráció  a webáruházban és szerzői jogok

8.1.     A webáruház látogatója lehetőséget kap arra, hogy megrendelése  során vagy azon kívül regisztráljon a  webáruházban és így regisztrált felhasználóvá váljon.

8.2. A  webáruházban történő regisztráció a regisztrációs adatok kitöltésével és a  regisztrációhoz való önkéntes hozzájárulás kifejezésével lehetséges, amelynek eredményeként a regisztrált felhasználó megrendeléseit online  környezetben kezelheti, a jövőben vásárlásokat hajthat végre anélkül, hogy ismét meg kellene adnia kapcsolati adatait, nyomon követheti vásárlási előzményeit és  élvezheti az eladó hűségprogramjának előnyeit, azaz az eladó által ingyenesen nyújtott szolgáltatásokat. A regisztrált felhasználó csak a regisztráció során a  webáruházhoz való hozzáféréshez használt távközlési eszköz használatának költségeit viseli.

8.3. A  webáruházban történő regisztrációval kapcsolatos esetleges problémákat vagy a  felhasználói fiókkal kapcsolatos hibákat a regisztrált felhasználó jelezheti az eladónak, aki azonban nem felelős azért, hogy a rendszere, azaz a felhasználói fiók folyamatosan elérhető legyen, különösen a  szükséges frissítések és a szoftver- és hardvereszközök  szükséges javításai miatt.

8.4. A regisztrált felhasználói fiókot bejelentkezési név, azaz e-mail cím és jelszó védi. A bejelentkezési adatok biztonságának megőrzéséért a regisztrált felhasználó felel.

8.5. A regisztrált felhasználó bármikor és korlátozás  nélkül megszüntetheti felhasználói fiókját a  webáruházban.

8.6. Az eladó megszüntetheti a regisztrált felhasználói fiókot, ha a regisztrált felhasználó ezt a fiókot több mint 1 évig nem használja, vagy ha a regisztrált felhasználó súlyosan megszegi a  jelen feltételek szerinti kötelezettségeit.

8.7. Ha a regisztrált felhasználó a  webáruházban bármilyen megjegyzést vagy értékelést ad meg az Eladó termékeiről, vagy fotót vagy más szerzői jog által védett művet küld be, akkor a regisztrált felhasználó kizárólagos, területi és  időbeli korlátozás nélküli, ingyenes licencet ad az eladónak az ilyen mű közzétételére, további szerkesztésére és  kereskedelmi felhasználására. A regisztrált felhasználó köteles tartózkodni a  webáruházba történő olyan művek beküldésétől, amelyek általánosan kötelező jogszabályokat sértenek, különösen olyanokat, amelyek harmadik felek személyiségi vagy szerzői jogait sértik meg az engedélyük nélkül, amelyek tartalma nyilvános felháborodást kelt vagy  erőszakra buzdít, amelyek tartalma trágár vagy más módon nyilvánvalóan alkalmatlan.

Általános tájékoztatás a személyes adatok  kezeléséről és a védelméről:

8.8. A vevő, illetve a regisztrált felhasználó (a továbbiakban együtt csak „vevő”) tudomásul veszi, hogy a  webáruházon keresztüli szerződéskötéskor, a webáruház használatakor, a webáruházba történő regisztráció során vagy a hírlevélre való feliratkozáskor személyes adatok  kezelésére kerül sor, és az adatkezelés és -védelem az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok  kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, és a a személyes adatok  védelméről szóló 18/2018. számú törvény rendelkezéseinek megfelelően történik. További információk a személyes adatok kezeléséről és védelméről a a href="https://www.belenka.sk/podmien... szabályzatában találhatók..

Az eladó emellett tájékoztatja, hogy a szerződés megkötésekor azonosítási és kapcsolattartási adatok kezelésére kerül sor, amelyeket a vevő a megrendelésében adott meg, a  szerződésből eredő jogok és kötelezettségek  teljesítése érdekében, amely a kezelés jogalapja. A vevő tudomásul veszi, hogy az ilyen adatok önkéntes megadása nélkül a szerződés megkötése és teljesítése nem lenne lehetséges.

A  webáruházban történő regisztráció  esetén a vevő bejelentkezési és kapcsolattartási adatainak  kezelésére kerül sor a felhasználói fiók létrehozása és a  regisztrációhoz kapcsolódó szolgáltatások  biztosítása  érdekében a vevő hozzájárulása alapján, amely a kezelés jogalapja. A vevő tudomásul veszi, hogy az ilyen adatok önkéntes megadása és a  hozzájárulás nélkül a felhasználói fiók létrehozása és a  regisztrációhoz kapcsolódó szolgáltatások  biztosítása nem lenne lehetséges.

A szerződés céljaira vonatkozó személyes adatokat az eladó általánosan kötelező érvényű jogszabályokból, különösen a  Polgári Törvénykönyvből, a fogyasztóvédelmi törvényből, a  levéltárakról és  r nyilvántartásokról szóló törvényből, a  számviteli törvényből és a  HÉA-törvényből eredő törvényes kötelezettségeinek fennállásáig, azaz legalább 10 évig kezeljük. A webáruházban történő regisztráció céljából kezelt személyes adatokat az eladó a vevő érdeklődésének időtartama alatt kezeli a  webáruház felhasználói fiókja és a  regisztrációhoz kapcsolódó  szolgáltatások  igénybevétele érdekében.

A vevő személyes adatainak kezelésével megbízható a webáruház megoldás szolgáltatója a megfelelő működés biztosítása érdekében, a CRM rendszer  kezelője (például független programozók), a könyvelési szolgáltatások szolgáltatója a számlák könyvelése érdekében vagy a szállítási szolgáltatások szolgáltatója az áru szállítása érdekében. A vevő személyes adatainak kezelése során nem történik automatizált döntéshozatal vagy  profilalkotás, az eladónak pedig nincs szándékában harmadik országba, nemzetközi szervezetbe vagy harmadik felekhez továbbítani az adatokat,  kivéve az közvetítőt. A vevőnek jogában áll hozzáférést kérni  személyes adataihoz, azok helyesbítését vagy törlését kérni, illetve korlátozni az adatkezelést, visszavonni a hozzájárulását a  webáruházban történő  regisztrációhoz  kapcsolódó személyes adatok kezeléséhez, ellenezni az adatkezelést, valamint panaszt tenni az  Adatvédelmi Hivatalnál. A  webáruházban való vásárlás lehetősége és a  webáruházban való regisztráció lehetősége elsősorban 16 év feletti vásárlóknak szól.

9.    Záró rendelkezések

9.1.     Az eladó fenntartja a jogot a jelen általános szerződési feltételek módosítására. Az általános szerződési feltételek változásának írásbeli értesítési kötelezettsége teljesül a  www.barebarics.comwww.barebarics.skwww.barebarics.czwww.barebarics.de webáruház internetes oldalán való elhelyezéssel.
9.2.    A vevő kijelenti, hogy a megrendelés kitöltése előtt megismerte a jelen általános szerződési feltételeket és hogy egyetért azokkal.
9.3.    A szerződésből eredő vagy  azzal  összefüggő vitás kérdéseket a szerződő felek elsősorban megállapodás útján rendezik. Abban az  esetben, ha a megállapodás nem lehetséges, a vitás kérdéseket a Szlovák Köztársaság bíróságai illetékesek elbírálni.

9.4. A fogyasztónak jogában áll az eladóhoz fordulni jogorvoslatért, ha elégedetlen azzal, ahogyan az eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az eladó a fogyasztó kifogására elutasító választ ad, vagy a kifogás elküldésétől számított 30 napon belül egyáltalán nem válaszol, a fogyasztónak joga van kezdeményezni az alternatív vitarendezési eljárás (a továbbiakban „AVR”) megindítását. Kizárólag az eladó és a fogyasztó közötti szerződésből eredő jogviták rendezhetők AVR-el, kivéve azokat a vitákat, amelyekre a 391/2015. számú törvény 1. §-nek (4) bekezdése vonatkozik, és azokat a vitákat, amelyek értéke nem haladja meg a 20 eurót. z AVR megindítására irányuló kérelmet az AVR szervezetéhez kell benyújtani az 1. § szerint, amely a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet is lehet, a megfelelő platform vagy a 1. melléklet szerinti űrlap segítségével. Az ARS egyéb szervezetei a https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 weboldalon találhatók listán találhatók. Az AVR szervezete a fogyasztótól kérheti az AVR eljárás megindításáért fizetendő díjat, legfeljebb azonban 5 euró összegben, ÁFA-val együtt. Ha több AVR szervezet is illetékes, a fogyasztó választhat, hogy melyikükhöz nyújtja be a kérelmet. Az AVR-en túl a fogyasztónak joga van fordulni a területileg és tárgyilag illetékes általános bírósághoz is. Az AVR platform a https://ec.europa.eu/consumers/odr/mainoldalon érhető el.
9.5. Az eladót a fogyasztóval szemben semmilyen magatartási kódex nem köti.

9.6.     Ezen általános szerződési feltételek által nem szabályozott kapcsolatokra a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai vonatkoznak, különösen a Polgári Törvénykönyv, a Kereskedelmi Törvénykönyv, a fogyasztóvédelemről szóló 250/2007. számú törvény és a 372/1990. számú törvény  módosításáról és kiegészítéséről törvény, a távollevők között vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződés keretében történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás esetén alkalmazandó fogyasztóvédelemről szóló 102/2014. számú módosított törvény.

9.7        Amennyiben a szerződő felek közötti szerződésben vagy a törvényben másként nem állapodtak meg, az eladó és a vevő közötti minden kapcsolatra ezen általános szerződési feltételek vonatkoznak. A szerződő felek a szerződés megkötésével az 593/2008/EK rendelet  6. cikk (2) bekezdése  szerint megegyeztek abban, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Szlovák Köztársaság törvényei és  egyéb általánosan kötelező erejű jogszabályai az irányadók (a továbbiakban: „ „Az irányadó jog”„). Abban az esetben, ha a Vevő fogyasztó, és egyes jogait és kötelezettségeit a jelen Általános Szerződési Feltételek és az irányadó jog értelmében a lakóhelye szerinti ország joga eltérően szabályozza, a Vevő számára kedvezőbb jogot kell alkalmazni.

9.8. A webáruházzal és az általa kínált Termékekkel kapcsolatos Vásárlói elégedettség nyomon követése és értékelése érdekében az Eladó lehetővé teszi, hogy a Vásárlók a  webáruházban értékelést írjanak, amely az adott Terméknél anonimizált formában jelenik meg a további látogatók számára.

9.9. Az értékelések hitelességét az Eladó úgy biztosítja, hogy az értékelési lehetőséget kizárólag azoknak a Vásárlóknak teszi elérhetővé, akik vásárlást hajtottak végre a  webáruházban, az Eladó saját rendszere vagy egy harmadik fél által nyújtott értékeléskezelési rendszer segítségével. Az értékelés írása teljesen önkéntes.

9.10. Amennyiben az értékelések gyűjtésére és feldolgozására szolgáló rendszert egy harmadik fél, mint szolgáltató működteti, az Eladónak küldött értékelés benyújtásának lehetőségét tartalmazó e-mailben az ilyen személyt megfelelően azonosítják, ahol az adott szolgáltatás nyújtásának feltételei részletezve vannak az említett személy weboldalán.

9.11. Minden esetben, amikor a Vásárló értékelést ad az Eladónak, egy nem kizárólagos és díjmentes licencet ad az értékelés bármilyen módon történő korlátozás nélküli felhasználására, amely feljogosítja az Eladót az értékelés bármilyen módon történő felhasználására.

9.12. A Vevő meghatalmazza az Eladót, hogy az értékelést anélkül, hogy a Vevőt szerzőként megnevezné, felhasználja a személyiségi jogainak a nevében történő gyakorlására, akár egyedül, akár harmadik személyek segítségével.

9.13. Az értékelés megírásával a Vásárló megerősíti, hogy jogosult a saját értékelésének szerzői jogi tulajdonjogait a fent említett licenc keretében felhasználni, és hogy az értékelés a  webáruházban történt vásárlás alapján őszinte véleményt tükröz. A licenc megadásával a Vásárló egyben megerősíti, hogy az értékelés nem sérti harmadik fél szerzői jogait.

9.14. A Vevő értékelése nem tartalmazhat jogellenes vagy a jó erkölcsbe ütköző információkat.

9.15. Automatizált értékelési eszközök és nem a Vevőtől származó értékelések használata tilos.

9.16. Az Eladó pozitív és negatív értékeléseket is elhelyezhet a  webáruházban, amelyek komoly indoklás nélkül nem törölhetők. Az Eladó azonban fenntartja magának a jogot, hogy részben vagy egészben törölje az e feltételekkel ellentétes értékeléseket.

9.17. Az értékelések nem szponzoráltak.

9.18. Az értékelésért cserébe az Eladó bizonyos ellenszolgáltatást kínálhat a Vásárlónak, például kedvezményt a következő vásárlásra, ahol az ilyen ellenszolgáltatások megszerzésének és felhasználásának feltételeit minden esetben egyedileg lehet meghatározni - az Eladó aktuális marketingakciója szerint.

9.19. Az Eladó az egyes értékeléseket kronologikus sorrendben teszi közzé a webáruházban, a legújabbaktól a legrégebbiekig. A más nyelven írt értékelések fordításokat is tartalmazhatnak, amelyeket maga az Eladó biztosít.

9.20.    Jelen általános szerződési feltételek a Vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.

Zsolnán,  07.04.2025